28 Januari, 2009

Benar, Islam Pasti Menang!

Bismillahirrahmanirrahim wa bihi nasta'in.

Wa ba'du,

Benar, Islam Pasti Menang!
Oleh Suzana Mohamed Ali


DALAM SEJARAH LAMPAU, bangsa Yahudi pernah dibunuh beramai-ramai di zaman Nazi. Hitler dilihat terlalu membenci bangsa Israel ini sepanjang hayatnya.

Ada alasan kukuh yang disandarkan pada kekejaman si Hitler ini. Alasan itu kita boleh lihat hari ini sebabnya.

Bagi Rejim Zionis ini, sepanjang 22 hari serangan mereka terhadap Palestin, angka 4000 bukan jumlah yang besar bagi Israel. Jika dibandingkan dengan kezaliman Nazi menghapuskan etnik mereka dekad-dekad yang lalu.

Demi melaksanakan aspirasi mereka mahu mendirikan Negara Israel, setiap inci muka bumi al-Quds itu mesti bersih dan bebas dari satu nyawa bangsa Palestin pun. Lebih-lebih lagi jika si Palestin itu berdarah Muslim!


ISU SEJAGAT
Usaha dan jerih payah mereka ini bukan baru bermula sehari. Malah kejayaan pertama hasil konspirasi jahat mereka telah pun melenyapkan nama Palestin sejak tahun 1948 dari peta dunia hingga sekarang.

Sejak itu, tanah al-Quds tidak pernah aman. Siri-siri peperangan dan kekejaman mereka tidak pernah berhenti dengan apa jua nama perjanjian damai atau gencatan senjata.

Bagi umat Islam, ini bukan urusan dunia Arab. Ini adalah urusan umat sejagat. Kerana Rasulullah SAW bertegas mengatakan,
من لا يهتم بأمر المسلمين فليس منهم

Dan bagi masyarakat dunia, isu ini dilihat dari perspektif kemanusiaan. Tetapi bagi Yahudi dan sekutunya, walau sekuat manapun asakan dunia membantah tindakan mereka tak ubah seperti anjing menyalak bukit. Bukit tak runtuh, anjing yang dilempar kasut!


MEMANG PERANGI HAMAS
Dari ribuan jumlah mangsa keganasan terkini Israel, 400 darinya adalah kanak-kanak dan lebih 100 adalah wanita. Mangsa lain bukanlah mereka yang berkelengkapan senjata sebaliknya hanya orang awam – petani dan nelayan.

Dunia pasti tertanya-tanya, apa dosa mereka? Begitu juga dengan rakyat Palestin sendiri. Keganasan ini kononnya disasar kepada Hamas, namun angka korban menafikan kenyataan mereka.

Zahirnya Israel bukan memerangi Hamas. Sebaliknya mengganas di wilayah-wilayah penempatan umum.

Kerana itu kita melihat, korban pencerobohan Israel ini bukan pejuang-pejuang Hamas seperti yang dinyatakan berkali-kali oleh Olmert.

Anak-anak kecil dan wanita adalah mangsa teramai. Mereka bukan dibunuh di kem-kem tentera. Israel sengaja menjadikan sekolah, pusat perubatan dan kawasan penempatan awam sebagai sasaran.

Menurut satu analisa, Israel sebenarnya sedang bermati-matian menghapuskan generasi pelapis intifadhah supaya agenda Israel Raya tidak lagi diganggu-gugat.

Justeru, tidak hairanlah kanak-kanak dan wanita yang menjadi sasaran utamanya. Kerana anak-anak ini tidak boleh dibiarkan berjiwa mujahid. Dan si ibu-ibu pula tidak boleh lagi melahirkan generasi-generasi pemburu syahid yang akan melumatkan Israel di masa akan datang.


KEPASTIAN YANG MENAKUTKAN
Israel amat arif tentang kebejatan mereka yang akan dilenyapkan oleh Islam tidak lama lagi. Dan kerana meyakini kepastian yang menakutkan inilah Israel berusaha menutup apa sahaja ruang yang memungkinkan kepastian ini menghakikat.

Israel juga sedar mereka tidak pernah dan tidak akan menang walaupun sekali jika berhadapan dengan mujahidin Hamas. Kegentaran inilah yang memarakkan dendam mereka terhadap Hamas yang akhirnya dilempiaskan kepada warga yang tidak berdosa sebagai galang ganti.


PASTI DENGAN JANJI
Dalam kegerunan musuh terhadap Islam, kita sepatutnya bertindak bijak dengan mempercepatkan kemenangan Islam itu.

Kita mungkin tiada kelengkapan persenjataan sehebat US, Rusia, China dan Iran. Tetapi kita adalah Allah dan kita ada kuasa serta tenaga.

Kita tidak kurang hebatnya dari perkiraan logistik mereka secara fizikal.

Apa yang boleh menghalang kita dari terus berdoa?

Apa yang boleh merencatkan kita dari menjayakan boikot?

Apa yang boleh menidakkan infaq kita sekupang dua, kalau dengan keikhlasan dan keazaman tinggi untuk membela mereka yang seakidah dengan kita?

Yakinlah dengan janji Allah dan berangkatlah menuju kejayaan itu sama ada dalam keadaan senang atau susah terbeban.

Kerana Allah, apabila berjanji; Dia tidak akan pernah memungkiri janji-Nya!

Allahu Akbar!


||nota||
~ patutlah Hitler benci sangat dengan Yahudi. rupanya Yahudi ini tidak kenal kemanusiaan dalam berperang .. agaknya, kalau Hitler masih ada, beranikah Yahudi? sebenarnya, Yahudi sangat bacul! mereka takut menyerang Hamas, kerana itu rakyat tak berdosa menjadi mangsanya.

kerana Allah telah mencampakkan rasa gerun dalam hati setiap Bani Israel ini pada mujahidin yang hidupnya cintakan syahid. yang telah menjual dunianya kerana mahukan syurga Allah yang tiada tolok bandingnya. Takbir!

Tiada ulasan: